Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Nedenstående vilkår og betingelser gælder for alle leverancer fra

BERTONI GROUP A/S

Tofteledet 15

8330 Beder

Danmark

 

Vores CVR nummer er 32648169 og er gældende i Danmark til kunder, der bestiller varer på www.bertoni.com , www. bertoni.no eller www.bertoni.dk eller en anden anvist side under Bertoni’s online shop. Hjemmesiden ejes og drives ligeledes af BERTONI GROUP A/S. Alle navne, mærker, varemærker og logoer på hjemmesiden ejes af Bertoni eller tilknyttede partnere eller selskaber.

 

1. Kontraktindgåelse

Du kan udelukkende købe produkter på Bertoni's online shop som privat forbruger. For at handle på Bertoni.dk skal du være fyldt 18 og være i besiddelse af et betalingskort, vi modtager. Hvis du endnu ikke er fyldt 18, kan du dog alligevel godt handle, hvis du har indhentet din værges accept. Du er selv ansvarlig for at afgive de korrekte informationer til www.bertoni.dk.

 

2. Priser og betaling

Alle priser oplyses inklusive dansk moms og andre danske afgifter. Den gældende pris er den, der er oplyst på Bertoni's online shop for den pågældende vare på datoen for ordreafgivelsen. Udenlandsk told, importafgifter og moms, som lægges til ordren når pakken når din leveringsadresse ikke er indenfor EU, betales af modtageren af ordren, med mindre andet er angivet.

Bertoni har ingen kontrol over disse udgifter og Bertoni kan ikke forudse, hvad de måtte være. Told, import og moms afgifter skifter meget fra land til land. Du kan med fordel kontakte dit lokale toldkontor for at få nærmere information om dette. Alle ordrer sendes fra Danmark.

Ved bestilling af varer på Bertoni's online shop til levering i Danmark kan der tillægges et beløb på højst 49,- DKK for forsendelse, uanset antallet af købte varer. Bertoni tager forbehold for udgåede varer, prisændringer samt ændringer af gebyrer og/eller andre omkostninger angivet på Bertoni's online shop til enhver tid, f.eks. på grund af ændringer i momssatser eller andre offentlige gebyrer og afgifter, stigende omkostninger eller som følge af den normale udvikling i detailpriser baseret på januar 2021 priser i Danmark.

 

Vi tager imod følgende betalingskort:

Dankort

Visa

Visa Electron

Masterard

Maestro

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.*

Vi accepterer betaling med Anyday. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.

 

Rabatvouchers

Rabatkoder udstedt af Bertoni gives som en % rabat. Værdikoden indløses inden betaling af din ordre, og kan kun indløses ved online køb og ikke i butikkerne. Der kan kun indløses én værdikupon pr. ordre. Værdikoderne får du, når du er gratis medlem af vores Bertoni of Denmark kundeklub, og du modtager dem på mail. Værdikuponerne er personlige og må ikke gives videre.

En værdikode er gyldig så længe kampagnen løber.

 

Hvis du ønsker at returnere en ordre, hvor en værdikode er fratrukket, tilbagebetales værdikuponens beløb ikke. Eks. Hvis du handler for 500,- og har en rabat kupon på 100,- skal du kun betale 400,-. Hvis du returnerer denne vare får du kun 400,- retur.

Og du kan ikke gøre krav på en ny værdikupon. Har du problemer med indløsning af en værdikupon så kontakt venligst vores kundeservice på customerservice@bertoni.com.

 

3. Fragt og levering

Det tager normalt 1-3 arbejdsdage for vores lager at behandle din ordre og overdrage den til vores fragtselskaber. Der kan dog forekomme længere leveringstid i forbindelse med udsalg, Black Friday osv. 

Vi har følgende leveringsmetoder: 

GLS pakkeshop  39,- 

GLS hjemmelevering 49,- 

Du opnår fri fragt ved køb over 899,- 

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via din kundeprofil, hvor du kan oprette en returnering. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Har du ikke i forvejen en kundeprofil / konto, kan du oprette den i forbindelse med et køb eller med den mailadresse som er benyttet ved sidste køb, så finder vi din historik frem og lagrer den på din nye konto. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du har 30 dages returret når du handler på Bertoni.dk.  Varen skal returneres i væsentlig eller samme stand som modtaget. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, og vurderet varens stand og beskaffenhed. 

Sådan opretter du retur: 

3.1. Opret en retursag i vores online retursystem på bertoni.dk/returportal ved at logge ind med din e-mail og ordrenummer 


3.2. I retursystemet oplyser du hvilke varer du ønsker at returnere samt om du ønsker pengene retur. 


3.3. Vedlæg nu den medsendte følgeseddel i returpakken og sæt det medfølgende returlabel på din returpakke.


3.4. Husk at få en kvittering ved indlevering af din returpakke.

Bemærk:  Ved brug af vores returportal og et ønske om pengene retur, koster denne service 39 kr. 

Ombytning i butikker

Du har mulighed for at ombytte til anden størrelse eller farve i vores fysiske butikker. 

 

Meddelelse ved varer med fejl eller mangler

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, modtager du en fragtlabel fra vores kundeservice. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse

 

 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Oplysning om klagemuligheder

Du har ret til at indgive en klage over eventuelle varer eller tjenesteydelser fra os til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsesn Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan gå ind på www.forbrug.dk for at indgive din klage.

 

Du kan også bruge EU-Kommissionens online klageportal til at klage. Dette er mere relevant, hvis du som forbruger har bopæl i et andet EU-land.

Du kan sende klagen her - http://ec.europa.eu/odr.

Hvis du sender en klage skal du angive vores e-mail adresse: customerservice@bertoni.com.

 

5. Ansvar

Bertoni of Denmark er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende opfyldelse af aftaler på grund af force majeure. Så længe en force majeure situation foreligger, er Bertoni fritaget for opfyldelse af sine forpligtelser. Bertoni's erstatningsansvar ved alle erstatningskrav er begrænset til et beløb svarende til prisen på den vare, som kunden har købt, og som tvisten omhandler. Herunder er skadeserstatning, undtaget i tilfælde af retsstridige formål eller grov forsømmelighed.

 

Ovenstående beløbsmæssige begrænsning vil være gældende uanset begrundelsen for tvisten og omfatter alle erstatningskrav baseret på forsømmelse, objektivt ansvar, garantibrud, bøder, konventionalbod og/eller bod. Bertoni påtager sig produktansvar over for forbrugerne ifølge gældende lovgivning og uden begrænsning.

 

Adresse:

Bertoni Group A/S

Tofteledet 15

8330 Beder

Danmark

Kontaktoplysninger:

 

 

Kundeservice +45 87 55 55 55

Mail. customerservice@bertoni.com

Vi træffes mellem 9.00 – 15.00 på hverdage.

6. Persondatapolitik

 

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver dine personoplysning for at kunne levere varen til dig. I den forbindelse anvender vi dine personoplysning overfor GLS og Postnord i forbindelse med forsendelsen af din bestilling.

 

Personoplysningerne registreres hos Bertoni og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Som registreret hos Bertoni Group A/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: customerservice@bertoni.com.

 

7. Ved tilmelding til Premium loyalitetslub & mail 

Ved tilmelding til Bertoni premium accepterer du nedenstående betingelser.


Bertoni Premium er et produkt fra Bertoni; Tofteledet 15, 8330 Beder, CVR nr.: 29390274.

 

Premium medlemskab i Danmark kan anvendes i alle danske butikker og Premium medlemskab i Norge kan anvendes i alle Bertoni butikker i Norge. Medlemskabet er gratis og allerede ved dit næste køb vil du begynde at optjene point, som du kan bruge.

 

Som en del af dit medlemsskab får du løbende tilsendt nyhedsbreve og SMS med nyheder, gode tilbud, unikke medlemsarrangementer, inspiration, trends og tips. Det kan også være unikke medlemstilbud og før-adgang til varer i vores butikker og/eller online. Du får også tilsendt servicemails (f.eks. tabt kurv, velkomstmail mv.).

 

Som medlem af Bertoni Premium har du – hvis du ønsker det – mulighed for at fravælge kommunikation fra os. Det kan du gøre ved at klikke på ‘afmeld’ i vores nyhedsbreve og herefter opdatere dine medlemspræferencer.

 

Vi anvender de informationer, som du giver os ved oprettelsen af dit medlemskab til at give dig relevant og målrettet kommunikation i form af bl.a. postnummer til at sende dig information omkring events fra en butik tæt på dig og dine tidligere køb til at anbefale nye relevante varer til dig.

 

Du kan iøvrigt læse mere om vores privatlivspolitik her

Din Premium bonus:

Hver gang du køber varer hos Bertoni i butikkerne optjener du 10% bonus på dit samlede varekøb, som bliver sat ind på din Premium konto. Det betyder, hvis du køber for kr. 500,- sætter vi kr. 50,- ind på din Premium konto du kan bruge på dit næste køb hos en Bertoni butik. Bonussen kan til enhver tid benyttes – det er helt op til dig, når du vil bruge den på flere Bertoni varer.

 

Du kan forhøre dig hos vores butikspersonale for at se, hvor mange point du har indestående på din konto.

 

Generelt

Ønsker du ikke længere være en del af Bertoni Premium, er du til enhver tid velkommen til at kontakte os og melde dig ud af Bertoni Premium. Det gør du på denne mail: bertoni@bertoni.com. Ved udmeldelse fra Premium vil vi gøre opmærksom på at du samtidig mister de bonuspoint, som du måtte have på det givne tidspunkt.

 

Bertoni forbeholder sig retten til, med 1 måneds varsel, at ændre vilkårerne vedrørende Bertoni Premium og i sin helhed ophøre Bertoni Premium. I tilfælde af dette vil du stadig kunne anvende din Premium bonus indenfor den varslede tidsfrist.

 

Ønsker du at kontakte Bertoni eller har du spørgsmål til ovenstående, eller generelt bare vil vide mere om dine fordele ved Bertoni Premium, så kontakt os på bertoni@bertoni.com


God fornøjelse med dit nye Bertoni Premium medlemskab.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 01-10-2022